Featured Posts

6 punten om van hoofdpijn af te komen!

June 7, 2017

Als je hoofdpijn hebt en geen tabletten bij de hand, of je wilt ze liever niet gebruiken, kun je met de volgende methode, acupressuur, je hoofdpijn kwijt raken.

Acupressuur  is een soort massage waarvan de werkzaamheid door talrijke wetenschappelijke onderzoekingen bevestigd is. Het is een soort acupunctuur en reflextherapie, je hebt er geen speciale medische kennis voor nodig.

Hoe je acupressuurpunten masseert.

Begin met het aannemen van een gemakkelijke lichaamshouding en ontspan je. Deze massage vereist niet veel tijd: gemiddeld 30 seconden tot 1 minuut per punt. Masseer een punt door lichte druk of cirkelende bewegingen. Gewoonlijk verdwijnt de hoofdpijn al tijdens de massage of 5-10 minuten daarna.

Er zijn 6 hoofdpunten om van hoofdpijn af te komen.

Yintang-Punt, © depositphotos

Het derde oogpunt of Yintang bevindt zich tussen de wenkbrauwen, daar waar de neusbrug overgaat in het voorhoofd. Dit punt kun je ook gebruiken bij vermoeide ogen.

Zan-Zhu-Punent, © depositphotos

En deze twee punten, de kuiltjes tussen neusbrug en wenkbrauwen.

Yingxiang-Punten, © depositphotos

Deze punten bevinden zich aan beide kanten van de neusgaten in lijn met je ogen. Om ze te vinden  voel je naar een kleine verdieping aan de onderkant van je wangbot. Ze helpen de holtes te openen en hoofd en tandpijn te reduceren en stress af te bouwen.

Tian-Zhu-Punten, © depositphotos

Deze punten bevinden zich in het midden van je achterhoofd, tussen de oren en het begin van de wervelkolom. Deze punten masseren helpt je om je van een verstopte neus te bevrijden en daarbij voor pijn aan de ogen en oren, hoofdpijn en migraine te verzachten.

Shuai-Gu-Punten, © depositphotos

Deze punten liggen 2 tot 3 cm achter je haargrens in het gebied van de slapen. Je voelt ook hier een kleine verdieping, waar de punten zich bevinden. Als je hier druk uitoefent helpt dat pijn te verminderen bij je slapen en voor vermoeide ogen.

He-Gu-Punten, © depositphotos

Deze symmetrische punten bevinden zich op de handrug tussen duim en wijsvinger. Als je in dit gebied druk uitoefent vermindert dit rugklachten, tandpijn en gespannen nekspieren.

Follow Us

"It's not life that matters, it's the courage you bring to it"