monotasking


Monotasking: wees je bewust hoe vaak je misschien wel 5 dingen tegelijk doet, bijv. je thee of koffie drinken, naar muziek luisteren, je mail checken, onderwijl komen er facebook meldingen binnen, aandacht schenken aan je kinderen of partner. Wordt je hiervan bewust en schakel 4 activiteiten uit en kijk wat er gebeurt. Hoeveel achtergrond ruis is er altijd, laat het eens heerlijk stil zijn. En ervaar de rust die het je brengt.

Wees je bewust van het cadeau van een simpele yogaoefening, waar je je bewustzijn vol compassie en reinigend helemaal laat zijn in de sensaties van een enkele strekking en weloverwogen ademhaling in het huidige moment.

Velen, zo niet de meesten, van ons zijn zulke gewoonte-multitaskers geworden, dat we vergeten zijn hoe we het langzamer aan kunnen doen. In plaats van gulzig te drinken, leer weer te nippen, bij wijze van spreken. Probeer elke dag een paar minuten heel toegewijd je aandacht helder te focussen op een enkele taak, of dit nu een yogaoefening is, je afwas, een opruimtaakje, een moment met je geliefde. In dat huidige moment blijven, in het nu verblijven, laat je wereld onmiddellijk gelukkiger, aardiger, zachter en gezonder worden.

#monotasking

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square
 

 

"It's not life that matters, it's the courage you bring to it"
 

© 2014 BY YOGAPRAKTIJK ADI SHAKTI