April - Het groene dieet

Dit is een vegetarisch monodieet. Het voorjaar is een prachtige tijd hiervoor. Je eet alleen groene groenten en fruit. Door alleen groen te eten krijg je meer chlorofyl binnen dan normaal en dit maakt dat het lichaam meer zuurstof opneemt waardoor je je energieker gaat voelen.

Yogaoefeningen helpen bij het ontgiftigingsproces. Je kunt dit dieet enkele dagen, een week, of zelfs 40 dagen doen. 

          Het groene dieet

Tijdens de maand april worden er kriya’s en meditaties gegeven om dit proces te begeleiden. 

Chlorofyl helpt je om toxinen kwijt te raken, om je cholesterolspiegel te verlagen en zorgt ervoor dat de organen beter functioneren. Het werkt gunstig op de lever, de gal en de darmen. Wil je afvallen, eet dan geen bonengerechten. Wil je niet afvallen dan kun je elke dag mungbonen met rijst nemen, dit reinigt je lichaam en is licht verteerbaar.

yoga enschede

Verlagen van je cholestorolspiegel

Met het groene dieet raak je slijm uit de longen en de darmen kwijt. Ook mensen met eczeem hebben baat bij dit dieet. Verder werkt het groene dieet verlichtend op pijn in spieren en gewrichten. Dat komt omdat de voeding bij het dieet voornamelijk basisch is, er worden geen suikers bij gebruikt.

Hoe je eet moet je afstemmen op je eigen lichaam, wil je elke paar uur iets eten, dan kun je dit doen door fruit te eten. Het opnemen van voedsel vindt het beste plaats tussen 12.00 en 20.00 uur, het absorberen en gebruiken tussen 20.00 en 4.00 uur en het elimineren en afstoten tussen 4.00 en 12.00 uur. Je zou kunnen proberen om ’s ochtends alleen fruit te eten en vruchtensap te drinken.

Fruit wordt apart gegeten. Geef het lichaam 20 minuten de tijd voordat je iets anders eet. Fruit helpt bij het eliminatieproces. Voedsel dat je na fruit eet wordt gemakkelijker en sneller verteerd en ook beter opgenomen.
Eet een appel altijd op kamertemperatuur en hoe beter je kauwt hoe lichter verteerbaar hij wordt.Je hoeft niet iedere dag iets anders te eten, je probeert er een paar uit en kunt die dan afwisselend de hele week eten. Eet iedere dag een paar verse vruchten en één rauwe groentesalade.

Doe dingen in de groene week waar je plezier in hebt, maak een dagelijkse wandeling of ga naar de sauna of laat je masseren. Het nemen van een yoghurtbad is ook een aanrader omdat het je helpt om afvalstoffen kwijt te raken via je huid. Drink ± twee liter water buiten de andere sappen om. Begin de dag met een glas water en neem ook een glas water voor het slapengaan om het ontgiften te vergemakkelijken. Zorg dat je in de groene week voldoende tijd hebt om eten klaar te maken. En begin met yogaoefeningen en meditaties al een week eerder.

Bouw het groene dieet geleidelijk af. Begin met diverse gekleurde vruchten en groenten te eten. Na een paar dagen voeg je graanproducten toe en daarna pas melkproducten.

 

yoga enschede 

yyogoga e

 

 

"It's not life that matters, it's the courage you bring to it"
 

© 2014 BY YOGAPRAKTIJK ADI SHAKTI